Browsing Pastor's Corner

September 3rd, 2017 - From the Pastor

Dear Brothers and Sisters in Christ, 

Our faith is a gift from God that we should not take for granted. He has blessed us so much by revealing Himself to us in His Son and allowing us to enter into a deep and personal relationship with Him. It is important for all of us to seek to grow in the knowledge and love of our faith during our whole life. 

The different programs offered at the parish for religious education, adult formation, prayer groups, couples groups, etc... are there to help us not lose sight of the goal and to grow ever closer to God. I hope that you will take advantage of them. 

It is important however that you be the one to take the initiative to grow in your faith and your love for Jesus by fostering a personal life of prayer, reading of the Scriptures and studying Church doctrine. 

I know that there are many options in the world today that can take up our time and energy and we can easily put our curiosity into that which is passing because it is often pleasing and of immediate gratification, but we should never lose sight of that which is everlasting. We need to learn to enjoy all of the good things of life always in the perspective of our final goal. Live life to the full and rejoice always in the Lord. He made us for this and wants us to be happier than we do. If we let Him always be a part of all we are and do then we will truly be fulfilled. 

Sincerely in Christ, Fr. Thomas Bennett


Estimados Hermanos y Hermanas en Cristo, 

Nuestra fe es un don de Dios que no debemos despreciar. El nos ha bendecido tanto por medio de la revelación de Si mismo por su Hijo y por permitirnos tener una relación personal e íntima con él. Es importante que todos nosotros busquemos crecer en nuestro conocimiento y amor a Dios en la fe du-rante toda la vida. 

Los diversos programas ofrecidos en la parroquia para la educación religiosa, la formación de adultos, los grupos de oración y de parejas, etc... están allí para ayudarnos a no perder de vista nuestra meta final y para acercarnos más a Dios. Espero que los aprovechen. 

Sin embargo, es importante que cada uno se responsabilice por su fe y amor a Jesús mediante su esfuerzo personal en la oración, la lectura de la Biblia y el estudio de la doctrina de la Iglesia. 

Hay muchas opciones en en mundo que luchan por nuestra atención y nos ocupan el tiempo y energía y fácilmente podemos quedarnos solamente en lo superficial y pasajero por su gratificación inmediata, pero no debemos perder de vista lo que es eterno. Tenemos que aprender a disfrutar de todo lo bueno en la vida siempre mirando el más allá. Viva la vida plenamente y regocijanse en el Señor. El así lo quiere. Si le tenemos a él siempre en primer lugar, entonces seremos plenamente felices. 

Sinceramente en Cristo, Padre Thomas Bennett