Browsing Pastor's Corner

August 12th - The Pastor's Page

A Blessed 19th Sunday in Ordinary Time to You All! 

We truly know that Jesus Christ suffered, died, and rose again on the 3rd day and is now seated at the right had of the Father. But He is seated as both true God and True man. He has taken our fallen humanity and redeemed it in His own flesh. Thus, it is only by being part of His flesh, His humanity that we can share in His eternal life. Through the gift of His body and blood, Jesus literally mingles His own body and blood with ours. He makes us a part of His own flesh, which is why we can have confidence that we will live forever. The Eucharist is not just some symbol or a nice idea but it is the true promise and presence of God that he who eats the Flesh of Jesus shall live forever and He will raise them up on the last day. With joy, may His blood flow through our veins as He makes us a part of His very life eternal, until he will raise us up on the last day, and seat us with Him next to our Loving Father who spared not His only Son but gave Him up so that He may be the life of the world. 

Have a Blessed Sunday and rest of the week! 

In Christ, 

Fr. Frankie


Una bendita XIX Domingo del Tiempo Ordinario a todos ustedes! 

Realmente sabemos que Jesucristo padeció, murió y resucitó al tercer día y ahora está sentado a la derecha del Padre. Pero él está sentado como verdadero Dios y verdadero hombre. Él ha tomado nuestra humanidad decaída y redimido en su propia carne. Por lo tanto, es sólo por ser parte de su carne, su humanidad que podemos compartir en su vida eterna. Mediante el don de su cuerpo y de su sangre, Jesús literalmente conjuga su propio cuerpo y su propia sangre con la nuestra. Él nos hace una parte de su propia car-ne, que es la razón por la que podemos tener confianza en que vamos a vivir para siem-pre. La Eucaristía no es sólo un símbolo o una buena idea pero es la verdadera prome-sa y la presencia de Dios que el que come la carne de Jesús, vivirá eternamente, y él los resucite en el último día. Con alegría, que su sangre fluya a través de nuestras ve-nas como Él nos hace una parte de su vida eterna, hasta que nos resucitará en el último día y el asiento a nosotros con él junto a nuestro Padre amoroso que no perdonó a su propio Hijo, sino que lo entregó para que él pueda ser la vida del mundo. 

Que tengan un bendito domingo y el resto de la semana! 

En Cristo, Padre Panchito