Browsing Pastor's Corner

April 8th, 2018 - From the Pastor

Dear Brothers and Sisters in Christ: 

The mercy of God endures forever. 

Today is Divine Mercy Sunday. We celebrate God’s merciful love for us and cherish the gift of our salvation. 

God wants all of His children to be saved. It is His will that none of us should be lost. He has done everything in His power to give us all that we need so that we can find in Him the strength and grace to lead us home. He sent His Son to die on the Cross and rise from the dead. He pours out His Spirit upon us. He opens for us the gates of heaven. God is good! God is loving! God is merciful! 

Now it is up to us! We can receive His gift and allow it to bear fruit in our lives by turning away from sin and living in His grace, or we can reject His gift and choose to go another way. This is the only unforgivable sin. God will forgive all of our sins if we sincerely repent and ask His forgiveness. The one sin that cannot be forgiven is when we freely reject His gift of mercy, because God will not force us to love Him. He gave us a free will so that we could respond to His love with love, but we can misuse it and reject Him. He is willing to forgive us no matter what, but He will not deny us our freedom to reject Him. 

Never be afraid of God. Come to Him and rejoice in His mercy. He loves you. Love Him back. 

Sincerely in Christ, Fr. Thomas Bennett 


Estimados Hermanos y Hermanas en Cristo, 

La misericordia de Dios es eterna. 

Hoy es el Domingo de la Divina Misericordia. Celebramos el amor misericordioso de Dios y nos regocijamos en Su don de nuestra salvación. 

Dios quiere que todos sus hijos se salven. Es Su voluntad que nadie se pierde. El ha hecho todo lo posible para darnos lo que necesitamos para encontrar en El la fuerza y la gracia para la vida eterna. El mandó a Su Hijo para que muriera en la Cruz por nosotros y resucitara de la muerte. El derrama su Espíritu sobre nosotros. El abra las puertas del cielo. Dios es bueno. Dios es amor. Dios es misericordioso. 

Ahora depende de nosotros. Podemos recibir su don y hacer que fructifique en nosotros, alejándonos del pecado y viviendo en la graca, o podemos rechazarlo y escoger otro camino. Este es el único pecado imperdonable. Dios nos perdonará todo si le pedimos sinceramente su perdón. El único pecado que no puede ser perdonado es cuando libremente rechazamos su misericordia porque Dios no nos obliga amarlo. Nos dio nuestra libertad para responder a Su amor con amor, pero podemos abusar de ella y rechazarlo. Está dispuesto a perdonarnos siempre, pero El siempre respetará nuestra libertad para rechazar su amor. 

No temen al Señor nunca. Vengan a él y alégrase en su misericordia. Dios te ama. Ámalo tu. 

Sinceramente en Cristo, Padre Thomas Bennett